ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Edycja

Ratujemy w Photoshopie prześwietlone niebo [wideo]

2013-11-11
0 komentarzy
1
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Ratujemy w Photoshopie prześwietlone niebo [wideo]
Zobaczcie jak za pomocą Photoshopa Elements poprawić zdjęcie tak, by uzyskać zrównoważoną ekspozycję dla prześwietlonego nieba i pierwszego planu

Przy fotografowaniu krajobrazów niezwykle trudno znaleźć równowagę pomiędzy ekspozycją jasnego nieba i ciemniejszego krajobrazu - by stworzyć ładną fotografię, najlepiej użyć gradacyjnego filtra ND. Jeżeli nie macie takiego filtra, nie martwcie się, podobny efekt możecie uzyskać, edytując zdjęcie w Photoshopie Elements.

Kluczem do efektywnej symulacji filtra ND w Photoshopie są zaznaczenia, warstwy i gradienty. Gradnient umieścimy na oddzielnej warstwie, tak by można było swobodnie dopasować kolory i szczegóły, które zniknęły w prześwietlonym niebie. Czytając ten tutorial, nauczycie się, jak wyizolować niebo za pomocą narzędzi do zaznaczania i jak na powstałe zaznaczenie nałożyć warstwę dopasowania wypełnioną gradientem. Taki zabieg pozwoli odzyskać detale z prześwietlonych chmur w górnej części kadru, nie wpływając jednocześnie na prawidłowo naświetlone partie tuż nad horyzontem. Zobaczycie także, jak zabarwić gradient, by podkreślił kolor chmur. Taka kombinacja subtelnie pomieszanych kolorów i tonów sprawi, że niebo będzie wyglądać naturalnie.

Wraz z mieszaniem kolorów nieba, pokażemy Wam, jak dokonać tonalnych poprawek innych obszarów zdjęcia, by wyciągnąć z nich fakturę i szczegóły. By uchronić latarnie przed działaniem gradientu, skorzystamy z maski, która ją zasłoni. By wyglądała bardziej trójwymiarowo, poprawimy ją delikatnie za pomocą narzędzi ściemniania i rozjaśniania.

Na co warto zwrócić uwagę

  • Tolerancja - okno Tolerancja znajdujące się w menu Opcje umożliwia dokonywanie większych lub mniejszych zmian w zakresie kolorów, które zaznaczacie za pomocą Różdżki. Możecie dzięki temu zaznaczać obszary, które Was interesują (niebo), podczas gdy pozostały obszar pozostaje nietknięty. Im wyższa wartość, tym większy zakres koloru zostanie zaznaczony i tym większy obszar zaznaczycie.
  • Maski - w maskach stosuje się piksele koloru białego, czarnego lub szarego, umożliwia to odkrywanie bądź ukrywanie części warstwy, na której znajduje się maska. Jeżeli pomalujecie maskę kolorem czarnym, będzie widać w tym miejscu niezmienione piksele z warstwy poniżej. Maski są bardzo przydatne przy dokonywaniu miejscowych poprawek kolorystycznych.
  • Narzędzia do zbliżania - jest wiele sposobów robienia zbliżeń edytowanego obrazu. Jeżeli używacie Różdżki, możecie zoomować zaznaczany obszar, wciskając w tym czasie Alt. By zobaczyć całe zdjęcie, najlepiej kliknąć w przycisk Dopasuj do ekranu, w menu opcji, lub dwukrotnie kliknąć na narzędzie Lupka.
  • Ściemnianie - w tym tutorialu korzystaliśmy z warstw, trybów ich mieszania oraz masek, dzięki czemu udało nam się subtelnie rozjaśnić określone partie obrazu. Oczywiście można to wszystko wykonać na jednej warstwie za pomocą narzędzia do ściemniania. Wystarczy je wybrać, ustawić Zakres na cienie, Ekspozycję na 11%. Malując na pierwszym planie, po skałach, podkreślicie ich fakturę. Metoda ta jest szybsza, ale czasami trudno cofnąć się do poprzednich poprawek, przez co można stracić czas lub po prostu popsuć zdjęcie

Zobacz film jak poprawić na zdjęciu zbyt jasne niebo

Zrównoważone zdjęcie krajobrazu w Photoshopie krok po kroku

Pobieramy zdjęcia
Wyświetlamy i zapisujemy na dysk nasze zdjęcie, którego użyjemy w naszym tutorialu:
NDgrad_before.jpg.
Pobieramy zdjęcia Wyświetlamy i zapisujemy na dysk nasze zdjęcie, którego użyjemy w naszym tutorialu: NDgrad_before.jpg.
1
Pobieramy zdjęcia
Wyświetlamy i zapisujemy na dysk nasze zdjęcie, którego użyjemy w naszym tutorialu: NDgrad_before.jpg.
Dopasowujemy półtony
Otwieramy NDgrad_before.jpg i klikamy na Nową
warstwę wypełnienia, której ikonka znajduje się
u dołu palety warstw, wybieramy Poziomy. Przesuwamy
szary suwak wyjścia w prawo do wartości 0,70.
Przyciemni to półtony w zdjęciu, odkrywając kolory
i szczegóły prześwietlonego nieba.
Dopasowujemy półtony Otwieramy NDgrad_before.jpg i klikamy na Nową warstwę wypełnienia, której ikonka znajduje się u dołu palety warstw, wybieramy Poziomy. Przesuwamy szary suwak wyjścia w prawo do wartości 0,70. Przyciemni to półtony w zdjęciu, odkrywając kolory i szczegóły prześwietlonego nieba.
2
Dopasowujemy półtony
Otwieramy NDgrad_before.jpg i klikamy na Nową warstwę wypełnienia, której ikonka znajduje się u dołu palety warstw, wybieramy Poziomy. Przesuwamy szary suwak wyjścia w prawo do wartości 0,70. Przyciemni to półtony w zdjęciu, odkrywając kolory i szczegóły prześwietlonego nieba.
Zaznaczamy niebo
Zmiany dokonane na przyciemniły pierwszy plan.
Musimy ograniczyć naniesione poprawki tylko do obszaru
nieba. Sięgamy po Różdżkę, ustawiamy Tolerancję
na 41. Zaznaczamy Ciągły. Przytrzymując Shift, klikamy
kilkakrotnie na różne obszary nieba, do czasu, aż cały jego
obszar zostanie zaznaczony. Nie martwcie się, jeśli zaznaczycie
też część latarni.
Zaznaczamy niebo Zmiany dokonane na przyciemniły pierwszy plan. Musimy ograniczyć naniesione poprawki tylko do obszaru nieba. Sięgamy po Różdżkę, ustawiamy Tolerancję na 41. Zaznaczamy Ciągły. Przytrzymując Shift, klikamy kilkakrotnie na różne obszary nieba, do czasu, aż cały jego obszar zostanie zaznaczony. Nie martwcie się, jeśli zaznaczycie też część latarni.
3
Zaznaczamy niebo
Zmiany dokonane na przyciemniły pierwszy plan. Musimy ograniczyć naniesione poprawki tylko do obszaru nieba. Sięgamy po Różdżkę, ustawiamy Tolerancję na 41. Zaznaczamy Ciągły. Przytrzymując Shift, klikamy kilkakrotnie na różne obszary nieba, do czasu, aż cały jego obszar zostanie zaznaczony. Nie martwcie się, jeśli zaznaczycie też część latarni.
Wypełniamy zaznaczenie
By zaznaczyć ląd, klikamy Zaznacz>Odwrotnie
i Edycja>Wypełnij zaznaczenie. W oknie warstwy
wypełniania, korzystając z rozwijanego menu, wybieramy
Czarny i klikamy OK. Widoczne będzie niebo
po poprawkach, a ląd wróci do swojej poprzedniej,
dobrze naświetlonej wersji.
Wypełniamy zaznaczenie By zaznaczyć ląd, klikamy Zaznacz>Odwrotnie i Edycja>Wypełnij zaznaczenie. W oknie warstwy wypełniania, korzystając z rozwijanego menu, wybieramy Czarny i klikamy OK. Widoczne będzie niebo po poprawkach, a ląd wróci do swojej poprzedniej, dobrze naświetlonej wersji.
4
Wypełniamy zaznaczenie
By zaznaczyć ląd, klikamy Zaznacz>Odwrotnie i Edycja>Wypełnij zaznaczenie. W oknie warstwy wypełniania, korzystając z rozwijanego menu, wybieramy Czarny i klikamy OK. Widoczne będzie niebo po poprawkach, a ląd wróci do swojej poprzedniej, dobrze naświetlonej wersji.
Poprawiamy maskę
Klikamy Ctrl+D, by wyłączyć selekcję i sięgamy
po Pędzel. Klikamy na Ustawienia pędzla, wybieramy
twardą końcówkę, wymiar ustawiamy na 25 px,
kolor pierwszego planu ustawiamy na Czarny. Klikamy
na maskę i malujemy po tej części latarni, która została
dołączona do zaznaczenia.
Poprawiamy maskę Klikamy Ctrl+D, by wyłączyć selekcję i sięgamy po Pędzel. Klikamy na Ustawienia pędzla, wybieramy twardą końcówkę, wymiar ustawiamy na 25 px, kolor pierwszego planu ustawiamy na Czarny. Klikamy na maskę i malujemy po tej części latarni, która została dołączona do zaznaczenia.
5
Poprawiamy maskę
Klikamy Ctrl+D, by wyłączyć selekcję i sięgamy po Pędzel. Klikamy na Ustawienia pędzla, wybieramy twardą końcówkę, wymiar ustawiamy na 25 px, kolor pierwszego planu ustawiamy na Czarny. Klikamy na maskę i malujemy po tej części latarni, która została dołączona do zaznaczenia.
Przyciemniamy latarnie
Latarnia wydaje się trochę mdła i płaska, by nadać
jej nieco głębi, klikamy na warstwę Tła i sięgamy
po narzędzie do Ściemniania. Zasięg ustawiamy
na Półcienie, Ekspozycję na 20%, Rozmiar na 150 px.
Malujemy po latarni tak, by przyciemnić delikatnie
półtony i nadać jej trójwymiarowy wygląd.
Przyciemniamy latarnie Latarnia wydaje się trochę mdła i płaska, by nadać jej nieco głębi, klikamy na warstwę Tła i sięgamy po narzędzie do Ściemniania. Zasięg ustawiamy na Półcienie, Ekspozycję na 20%, Rozmiar na 150 px. Malujemy po latarni tak, by przyciemnić delikatnie półtony i nadać jej trójwymiarowy wygląd.
6
Przyciemniamy latarnie
Latarnia wydaje się trochę mdła i płaska, by nadać jej nieco głębi, klikamy na warstwę Tła i sięgamy po narzędzie do Ściemniania. Zasięg ustawiamy na Półcienie, Ekspozycję na 20%, Rozmiar na 150 px. Malujemy po latarni tak, by przyciemnić delikatnie półtony i nadać jej trójwymiarowy wygląd.
Próbkujemy niebo
Z palety narzędzi sięgamy po Kroplomierz, klikamy
na ciemny obszar nieba. By wykorzystać ten sam
próbkowany kolor, klikamy na ikonę Koloru pierwszego
planu u dołu palety warstw i nadajemy mu te same
wartości – w tym przypadku to kolor RGB: 121, 147,
159. Klikamy OK.
Próbkujemy niebo Z palety narzędzi sięgamy po Kroplomierz, klikamy na ciemny obszar nieba. By wykorzystać ten sam próbkowany kolor, klikamy na ikonę Koloru pierwszego planu u dołu palety warstw i nadajemy mu te same wartości – w tym przypadku to kolor RGB: 121, 147, 159. Klikamy OK.
7
Próbkujemy niebo
Z palety narzędzi sięgamy po Kroplomierz, klikamy na ciemny obszar nieba. By wykorzystać ten sam próbkowany kolor, klikamy na ikonę Koloru pierwszego planu u dołu palety warstw i nadajemy mu te same wartości – w tym przypadku to kolor RGB: 121, 147, 159. Klikamy OK.
Dodajemy gradient
Trzymając Ctrl, klikamy na Warstwę dopasowania
Poziomy, aktywując w ten sposób zaznaczenie nieba.
Klikamy na miniaturę warstwy Tła. Klikamy Stwórz nową
warstwę Dopasowania, wybieramy Gradient. Klikamy
na edytor gradientu i wybieramy Od pierwszego planu
do przezroczystości.
Dodajemy gradient Trzymając Ctrl, klikamy na Warstwę dopasowania Poziomy, aktywując w ten sposób zaznaczenie nieba. Klikamy na miniaturę warstwy Tła. Klikamy Stwórz nową warstwę Dopasowania, wybieramy Gradient. Klikamy na edytor gradientu i wybieramy Od pierwszego planu do przezroczystości.
8
Dodajemy gradient
Trzymając Ctrl, klikamy na Warstwę dopasowania Poziomy, aktywując w ten sposób zaznaczenie nieba. Klikamy na miniaturę warstwy Tła. Klikamy Stwórz nową warstwę Dopasowania, wybieramy Gradient. Klikamy na edytor gradientu i wybieramy Od pierwszego planu do przezroczystości.
Edytujemy gradient
Klikamy okienko Odwrotnie, tak by gradient zaczynał
się od góry zdjęcia i szedł w stronę horyzontu. Klikamy
OK. Przesuwamy warstwę dopasowania z gradientem
na szczyt palety warstw, tryb mieszania ustawiamy
na Mnożenie, Krycie na 30%. Wyblakłe niebo zyskało
trochę kolorów.
Edytujemy gradient Klikamy okienko Odwrotnie, tak by gradient zaczynał się od góry zdjęcia i szedł w stronę horyzontu. Klikamy OK. Przesuwamy warstwę dopasowania z gradientem na szczyt palety warstw, tryb mieszania ustawiamy na Mnożenie, Krycie na 30%. Wyblakłe niebo zyskało trochę kolorów.
9
Edytujemy gradient
Klikamy okienko Odwrotnie, tak by gradient zaczynał się od góry zdjęcia i szedł w stronę horyzontu. Klikamy OK. Przesuwamy warstwę dopasowania z gradientem na szczyt palety warstw, tryb mieszania ustawiamy na Mnożenie, Krycie na 30%. Wyblakłe niebo zyskało trochę kolorów.
Kopiujemy warstwę tła
Dzięki użyciu cyfrowej wersji filtra szarego, latarnia
odcina się ładnie od tła, niestety skałom brakuje
trochę kontrastu. Należałoby zaznaczyć ten obszar
i poprawić tony, by w rezultacie odkryć nieco szczegółów
w ich fakturze. Przesuwamy miniaturkę Tła na Stwórz
nową warstwę.
Kopiujemy warstwę tła Dzięki użyciu cyfrowej wersji filtra szarego, latarnia odcina się ładnie od tła, niestety skałom brakuje trochę kontrastu. Należałoby zaznaczyć ten obszar i poprawić tony, by w rezultacie odkryć nieco szczegółów w ich fakturze. Przesuwamy miniaturkę Tła na Stwórz nową warstwę.
10
Kopiujemy warstwę
tła Dzięki użyciu cyfrowej wersji filtra szarego, latarnia odcina się ładnie od tła, niestety skałom brakuje trochę kontrastu. Należałoby zaznaczyć ten obszar i poprawić tony, by w rezultacie odkryć nieco szczegółów w ich fakturze. Przesuwamy miniaturkę Tła na Stwórz nową warstwę.
Zaznaczamy skały
Wybieramy Lasso, ustawiamy Wtapianie na 40,
dzięki czemu zaznaczona krawędź będzie wystarczająco
miękka. Pomoże to zmieszać edytowane piksele
z tłem, w którym będziemy zmieniać kontrast. Wokół
skał rysujemy zaznaczenie tak jak na zdjęciu.
Zaznaczamy skały Wybieramy Lasso, ustawiamy Wtapianie na 40, dzięki czemu zaznaczona krawędź będzie wystarczająco miękka. Pomoże to zmieszać edytowane piksele z tłem, w którym będziemy zmieniać kontrast. Wokół skał rysujemy zaznaczenie tak jak na zdjęciu.
11
Zaznaczamy skały
Wybieramy Lasso, ustawiamy Wtapianie na 40, dzięki czemu zaznaczona krawędź będzie wystarczająco miękka. Pomoże to zmieszać edytowane piksele z tłem, w którym będziemy zmieniać kontrast. Wokół skał rysujemy zaznaczenie tak jak na zdjęciu.
Dopasowujemy kontrast półtonów
Wybieramy Ulepsz>Dopasuj oświetlenie>Cienie/
Podświetlenia, Rozjaśnij cienie ustawiamy na
18%, Kontrast półcieni na 100%. Dzięki podniesieniu kontrastu
widoczna stała się faktura skał. Następnie klikamy
OK, zatwierdzając tym samym zmiany, klikamy Ctrl+D,
by odznaczyć zaznaczenie.
Dopasowujemy kontrast półtonów Wybieramy Ulepsz>Dopasuj oświetlenie>Cienie/ Podświetlenia, Rozjaśnij cienie ustawiamy na 18%, Kontrast półcieni na 100%. Dzięki podniesieniu kontrastu widoczna stała się faktura skał. Następnie klikamy OK, zatwierdzając tym samym zmiany, klikamy Ctrl+D, by odznaczyć zaznaczenie.
12
Dopasowujemy kontrast półtonów
Wybieramy Ulepsz>Dopasuj oświetlenie>Cienie/ Podświetlenia, Rozjaśnij cienie ustawiamy na 18%, Kontrast półcieni na 100%. Dzięki podniesieniu kontrastu widoczna stała się faktura skał. Następnie klikamy OK, zatwierdzając tym samym zmiany, klikamy Ctrl+D, by odznaczyć zaznaczenie.
Odkrywamy delikatną fakturę
Kontrast oceanu także jest trochę za słaby.
By wyciągnąć nieco szczegóły z tafli wody, sięgamy
po Lasso magnetyczne, zaznaczamy obszar wody
i dodajemy Warstwę dopasowania Poziomy. Przyciemniamy
cienie, przesuwając suwak czerni na 39, rozjaśniamy
światła, ustawiając wartość podświetleń na 216.
Odkrywamy delikatną fakturę Kontrast oceanu także jest trochę za słaby. By wyciągnąć nieco szczegóły z tafli wody, sięgamy po Lasso magnetyczne, zaznaczamy obszar wody i dodajemy Warstwę dopasowania Poziomy. Przyciemniamy cienie, przesuwając suwak czerni na 39, rozjaśniamy światła, ustawiając wartość podświetleń na 216.
13
Odkrywamy delikatną fakturę
Kontrast oceanu także jest trochę za słaby. By wyciągnąć nieco szczegóły z tafli wody, sięgamy po Lasso magnetyczne, zaznaczamy obszar wody i dodajemy Warstwę dopasowania Poziomy. Przyciemniamy cienie, przesuwając suwak czerni na 39, rozjaśniamy światła, ustawiając wartość podświetleń na 216.
Poprawiamy pomnik
W dali widzimy niewyraźny pomnik, postaramy
się go nieco podkreślić. Klikamy na ikonę Kopii
tła, sięgamy do palety narzędzi po narzędzie Ściemniania.
Wybieramy pędzel miękki, Wymiar ustawiamy
na 70 px, Zasięg na Półcienie, Ekspozycję na 11%.
Teraz malujemy po pomniku, by go trochę przyciemnić.
Poprawiamy pomnik W dali widzimy niewyraźny pomnik, postaramy się go nieco podkreślić. Klikamy na ikonę Kopii tła, sięgamy do palety narzędzi po narzędzie Ściemniania. Wybieramy pędzel miękki, Wymiar ustawiamy na 70 px, Zasięg na Półcienie, Ekspozycję na 11%. Teraz malujemy po pomniku, by go trochę przyciemnić.
14
Poprawiamy pomnik
W dali widzimy niewyraźny pomnik, postaramy się go nieco podkreślić. Klikamy na ikonę Kopii tła, sięgamy do palety narzędzi po narzędzie Ściemniania. Wybieramy pędzel miękki, Wymiar ustawiamy na 70 px, Zasięg na Półcienie, Ekspozycję na 11%. Teraz malujemy po pomniku, by go trochę przyciemnić.
Dopasowujemy kolorystykę
By trawa bardziej wyróżniała się na tle skał, musimy
dodać jej trochę koloru. Dodajemy Warstwę
dopasowania Barwa/Nasycenie. Z rozwijanego menu
wybieramy Żółcie i podbijamy Nasycenie do +26. Dzięki
temu zieleń jest bardziej soczysta i zdjęcie jest bardziej
różnorodne pod względem kolorystycznym.
Dopasowujemy kolorystykę By trawa bardziej wyróżniała się na tle skał, musimy dodać jej trochę koloru. Dodajemy Warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie. Z rozwijanego menu wybieramy Żółcie i podbijamy Nasycenie do +26. Dzięki temu zieleń jest bardziej soczysta i zdjęcie jest bardziej różnorodne pod względem kolorystycznym.
15
Dopasowujemy kolorystykę
By trawa bardziej wyróżniała się na tle skał, musimy dodać jej trochę koloru. Dodajemy Warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie. Z rozwijanego menu wybieramy Żółcie i podbijamy Nasycenie do +26. Dzięki temu zieleń jest bardziej soczysta i zdjęcie jest bardziej różnorodne pod względem kolorystycznym.
Tworzymy nową warstwę
By nadać zdjęciu odrobiny dramatyzmu, możemy
przyciemnić nieco rogi kadru, tworząc lekką
winietę. Dzięki temu uwaga widza będzie ściągana do
centrum kadru, a zdjęcie będzie bardziej nastrojowe.
Tworzymy nową warstwę i ustawiamy na górze palety
warstw.
Tworzymy nową warstwę By nadać zdjęciu odrobiny dramatyzmu, możemy przyciemnić nieco rogi kadru, tworząc lekką winietę. Dzięki temu uwaga widza będzie ściągana do centrum kadru, a zdjęcie będzie bardziej nastrojowe. Tworzymy nową warstwę i ustawiamy na górze palety warstw.
16
Tworzymy nową warstwę
By nadać zdjęciu odrobiny dramatyzmu, możemy przyciemnić nieco rogi kadru, tworząc lekką winietę. Dzięki temu uwaga widza będzie ściągana do centrum kadru, a zdjęcie będzie bardziej nastrojowe. Tworzymy nową warstwę i ustawiamy na górze palety warstw.
Ustawiamy opcje gradientu
Klikamy D, by wybrać kolory pierwszego planu
i tła na domyślny biały i czarny. Sięgamy po Gradient,
klikamy na przycisk Edytuj. Wybieramy gradient
domyślny Od pierwszego planu do tła i klikamy OK.
Odhaczamy ikonę Gradient kołowy i Odwrotność.
Ustawiamy opcje gradientu Klikamy D, by wybrać kolory pierwszego planu i tła na domyślny biały i czarny. Sięgamy po Gradient, klikamy na przycisk Edytuj. Wybieramy gradient domyślny Od pierwszego planu do tła i klikamy OK. Odhaczamy ikonę Gradient kołowy i Odwrotność.
17
Ustawiamy opcje gradientu
Klikamy D, by wybrać kolory pierwszego planu i tła na domyślny biały i czarny. Sięgamy po Gradient, klikamy na przycisk Edytuj. Wybieramy gradient domyślny Od pierwszego planu do tła i klikamy OK. Odhaczamy ikonę Gradient kołowy i Odwrotność.
Rysujemy gradient
W lewym rogu zdjęcia klikamy na okno
Powiększenia, ustawiamy na 15%. Zwiększa
to przestrzeń wokół zdjęcia. Teraz ze środka fotografii
do krawędzi rysujemy gradient, następnie ustawiamy
mieszanie warstw na tryb Mnożenie.
Rysujemy gradient W lewym rogu zdjęcia klikamy na okno Powiększenia, ustawiamy na 15%. Zwiększa to przestrzeń wokół zdjęcia. Teraz ze środka fotografii do krawędzi rysujemy gradient, następnie ustawiamy mieszanie warstw na tryb Mnożenie.
18
Rysujemy gradient
W lewym rogu zdjęcia klikamy na okno Powiększenia, ustawiamy na 15%. Zwiększa to przestrzeń wokół zdjęcia. Teraz ze środka fotografii do krawędzi rysujemy gradient, następnie ustawiamy mieszanie warstw na tryb Mnożenie.
Poprawiamy winietę
Redukujemy krycie warstwy do 65%, by winieta
była bardziej subtelna. Biały obszar będzie
przezroczysty, szare obszary będą przyciemniać zdjęcie
w rogach. By centrum zdjęcia było idealnie ostre, sięgamy
po biały pędzel i malujemy nim na masce, dokładnie
pośrodku kadru, by go rozjaśnić.
Poprawiamy winietę Redukujemy krycie warstwy do 65%, by winieta była bardziej subtelna. Biały obszar będzie przezroczysty, szare obszary będą przyciemniać zdjęcie w rogach. By centrum zdjęcia było idealnie ostre, sięgamy po biały pędzel i malujemy nim na masce, dokładnie pośrodku kadru, by go rozjaśnić.
19
Poprawiamy winietę
Redukujemy krycie warstwy do 65%, by winieta była bardziej subtelna. Biały obszar będzie przezroczysty, szare obszary będą przyciemniać zdjęcie w rogach. By centrum zdjęcia było idealnie ostre, sięgamy po biały pędzel i malujemy nim na masce, dokładnie pośrodku kadru, by go rozjaśnić.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl