ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

Zmień perspektywę i sfotografuj wieżowce z dołu

Zmień perspektywę i sfotografuj wieżowce z dołu
Specjalizujący się w wykonywaniu zdjęć podróżniczych Peter Stewart podpowiada, jak fotografować strzeliste wieżowce

PROfil

Peter Stewart
Jest zupełnym samoukiem, a jego przygoda z fotografią rozpoczęła się podczas samotnych wypraw z plecakiem po Azji Południowo-Wschodniej. Urodzony w Australii Peter spędził pół swojego życia w Anglii. W 2014 roku postanowił poświęcić się wyłącznie podróżowaniu, wybierając na swoją bazę Hongkong. Fotografie Petera przedstawiają najczęściej rozległe sceny i ich skalę oraz abstrakcyjne obrazy ukazujące architekturę i rozkwit miast w azjatyckich metropoliach. www.peterstewartphotography.com

Kształty i symetria tych budynków jest tym, co wydaje się najbardziej fascynujące. To zdjęcie zrobiłem w dzielnicy budynków mieszkalnych Tseung Kwan O, znajdującej się na obrzeżach Hongkongu. Zabrałem się do tego w typowy dla mnie sposób, czyli zacząłem od przeprowadzenia wizji lokalnej w ciągu dnia, aby poszukać różnych punktów i kątów widzenia, dzięki czemu udało mi się znaleźć ten widok. Wróciłem później w to miejsce w nocy, poczekałem, aż większość mieszkańców wróci do domów i zacząłem fotografować. Pozostanie na miejscu do późnej nocy bardzo się opłaciło, gdyż wtedy właśnie w oknach wielu mieszkań zapaliły się światła, dodając obrazowi większej siły wyrazu i koloru.

Staranny dobór miejsca usytuowania aparatu i kąta widzenia obiektywu stanowi podstawę uzyskania wyrazistej kompozycji i prostych linii na tego typu zdjęciach. W tym celu użyłem Nikon D810 z obiektywem szerokokątnym Samyang 14 mm f/2,8 zamocowanego na statywie Gitzo Traveler. Ustawiłem czułość matrycy na ISO 640, a otwór przysłony na f/11 oraz skorzystałem z elektronicznego wężyka spustowego, aby móc zarejestrować trzy ekspozycje z czasem naświetlania wynoszącym 3, 20 i 45 s.

Później ręcznie połączyłem ze sobą te ujęcia w programie Photoshop. Rejestrując i łącząc ze sobą te trzy różne ekspozycje, upewniałem się cały czas, czy na gotowym zdjęciu poprawnie naświetlone będą zarówno światła w kolorowych oknach, jak i cienie na nocnym niebie.

Wskazówki Petera, jak fotografować metropolie

  • Zwróć uwagę na geometrię obrazu, by mieć pewność, że wszystkie linie są proste.
  • Czasami ukazanie szczegółów w zbliżeniu pozwala uzyskać obraz o większej sile wyrazu niż rozległa sceneria.
  • Najpierw odwiedź wybrane przez siebie lokalizacje i zanotuj, jakie potencjalnie interesujące kompozycje można by później w nich zarejestrować.
  • Korzystaj z funkcji bracketingu ekspozycji. Pozwala to później łączyć ze sobą ujęcia w celu zachowania wielu szczegółów w światłach i cieniach.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl