ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Praktyka

Praca z kolorem od A do Z - Część 5: Drukarki fotograficzne i papier Szymon Aksienionek

2017-06-29
0 komentarzy
25
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Praca z kolorem od A do Z - Część 5: Drukarki fotograficzne i papier
O tym, że cyfrowy plik, który widzisz na monitorze, to jeszcze nie zdjęcie, i że wybór podłoża ma kluczowe znaczenie dla wyglądu drukowanych zdjęć

Partnerem cyklu "Praca z kolorem od A do Z" jest firma

Mimo ogromnej popularności urządzeń mobilnych z dostępem do internetu, portali społecznościowych czy internetowych galerii zdjęć, niezmiennie końcowym dziełem całego procesu fotograficznego pozostaje odbitka. W przypadku pracy z materiałem analogowym w postaci negatywów, aby uzyskać zdjęcie na papierze, potrzebny był powiększalnik lub wizyta w laboratorium fotograficznym. Dziś, w czasach dominacji aparatów cyfrowych i ogólnej dostępności skanerów do klisz, podstawowym materiałem roboczym jest plik cyfrowy – bitmapa.

Do uzyskania papierowej odbitki potrzebny jest minilab lub... drukarka fotograficzna! Atramentowe drukarki fotograficzne w swojej ogólnej budowie nie różnią się zbytnio od swoich biurowych odpowiedników. Jednak diabeł tkwi w szczegółach i jest kilka kluczowych cech, jakie powinna spełniać drukarka dedykowana do drukowania fotografii.

Natomiast papiery fotograficzne do domowych drukarek atramentowych dają obecnie amatorom fotografii znacznie większe możliwości, niż jeszcze kilka lat temu oferowały najbardziej profesjonalne, tradycyjne metody chemicznej obróbki. Szeroki wybór dostępnych podłoży i różnorodność ich właściwości cieszą pasjonatów druku zdjęć, jednak mogą okazać się nie lada wyzwaniem dla tych, którzy w świecie drukowania stawiają swoje pierwsze kroki.

Szymon Aksienionek

Product Manager w firmie Medikon Polska - wyłącznego przedstawiciela marki FOMEI w Polsce. Ekspert do spraw druku cyfrowego i zarządzania barwą. Doświadczony fotograf - entuzjasta reportażu i fotografii koncertowej, oficjalny fotograf Przystanku Woodstock i WOŚP. Wykładowca przedmiotu Zarządzanie Barwą w Warszawskiej Szkole Fotografii i Grafiki Projektowej. Kalibracją monitorów i drukiem w fotografii zajmuje się od ponad 20 lat. Na co dzień w Medikonie odpowiada za wsparcie techniczne i merytoryczne oraz szkolenia z druku dla fotografów i grafików. Prowadzi też wykłady, prezentacje, warsztaty i szkolenia w zakresie zagadnień związanych z drukiem atramentowym i zarządzaniem barwą dla studentów szkół oraz uczelni fotograficznych, graficznych i artystycznych, a także wszystkich pasjonatów i profesjonalistów zainteresowanych fotografią i drukiem.

Akademia DCP - Serwis Specjalny

Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl

Polecamy